Lisäkoulutuksesta ja oman osaamisen laajentamisesta on aina hyötyä.

Asiakkaitamme kiinnostaa ulkonäkö ja siihen liittyvät palvelut. He myös odottavat, että heille osataan vastata ulkonäköön ja terveyteen liittyvissä kysymyksissä. Meidän tulisi osata olla ravintovalmentaja, terapeutti ja plastiikkakirurgi samalla kun huolehdimme asiakkaan meiltä ostaman palvelun korkeasta laadusta. Kauneudenhoitoala kasvaa ja laajenee jatkuvasti, alalla on paljon harmaata aluetta jossa lähes kuka vain voi tehdä mitä vain. Erottuaksemme eduksemme tulee meidän jatkuvasti päivittää omaa osaamistamme ja huolehtia että pysymme myös lainsäädännön kanssa ajantasalla.

 

Helpottamaan tätä painetta on luotu koulutuksia ja seminaareja tarjoava Kosmedu, jonka tarkoituksena on nostaa ammatillista osaamistamme ja siten parantaa kosmetologien työn ja koulutuksen arvostusta myös kuluttajien keskuudessa. Tämä kauneudenhoidon ja terveydenhuollon koulutuksia tarjoava yritys järjestää Tammikuussa Tampereella kattavan kaksipäiväisen seminaarin, joka on suunnattu kaikille alalla työskenteleville tai alasta kiinnostuneille.

Seminaarin luentotarjotin on kattava ja tapahtuma kokoaa yhteen suuren joukon alan henkilöstöä luoden myös täydelliset puitteet verkostoitumiselle!

Maanantaina tarjolla on ammattiurheilija ja bloggaaja Noora Toivon luento somen hyödyntämisestä omassa markkinoinnissa. Onko kannattavampaa brändätä itseään vai yritystään? Nooran omaa blogia voi käydä kurkkaamassa osoitteessa www.nooratoivo.fi .Nooran jälkeen aiheena on taloushallinnon haasteet yrittäjillä. Kirjanpitäjä ja pitkän linjan kampaamoyrittäjä Miikka Vesterinen paljastaa omat ohjeensa ja niksinsä taloushallintoon. Miikkan luennon jälkeen syödään hyvin ja verkostoidutaan. Kannattaa siis varata täysi taskullinen käyntikortteja mukaan seminaariin, sillä paikalle on tulossa paljon eri alojen ammattilaisia.

Lounaan jälkeen TUKES ylitarkastaja Annina Nyholm nousee lavalle kertomaan lainsäädännöstä ja vastuukysymyksistä. Kenen vastuulla on jos asiakkaalle tehty TENS hoito epäonnistuu pahasti? Missä on tekijän ja missä laitteen maahantuojan tai valmistajan vastuu? Entä jos käytetty tuote ei olekaan sitä mitä piti? Viranomaisen päivitetyt ohjeet ja säädökset alallemme.

Koska asiakkaamme vaativat jatkuvasti meiltä aina vain enemmän, nopeammin ja tehokkaammin täytyy meidän kosmetologeina osata tunnistaa myös oman kykymme rajat. Maanantaina plastiikkakirurgi Heikki Kupi KC Cliniciltä kertoo miten me voimme kosmetologeina auttaa asiakkaita ennen ja jälkeen plastiikkakirurgisten toimenpiteiden. Terveydenhuollon ja kauneudenhoidon yhteistyön tulisi olla saumatonta ja helppoa sekä meille että asiakkaille. Yhteistyöstä kuulemme myöhemmin lisää. Tiistaina lääkäri Ville Männistö kertoo injektiohoitojen tuomista mahdollisuuksista anti-age hoidoissa ja ihon syväkosteutuksessa. Osaamme tämän jälkeen tilanteen niin vaatiessa ohjata asiakkaan terveydenhuollon piiriin. Tämä parantaa asiakkaan kokemusta ja nostaa meidän ammattitaitomme arvostusta asiakkaan näkökulmasta. Verkostoitumalla ja tuntemalla kenen kanssa tätä työtä teemme pystymme myös luottamaan siihen että asiakas palaa takaisin lähettäneelle taholle. Olemme kaikki kumppaneita, emme vain kilpailijoita. Asiakas sen kuitenkin lopulta päättää keneltä hän palvelunsa haluaa ostaa. Itse ainakin uskon vahvasti että yhdessä olemme enemmän!

Maanantain viimeinen todellinen superluento on EFFISIOn Juho Liljeroossin setti asiakaskokemuksen parantamisesta ja palvelumuotoilusta. Juho puhuu isoissa firmoissa ja isoissa saleissa, nyt pääsemme mekin kuulemaan hänen tuhannen taalan vinkit kuinka asiakkaan saa palaamaan aina uudelleen ja uudelleen juuri oman palveluntarjoajan luokse. 

Tiistaina aloitamme yrittäjä Hannele Aalloksen myyntikoulutuksella ja estenomi Maria Kahilammen luennolla kosmetiikan imeytymisestä ihoon. Vuorokaudessa on vain rajallinen määrä tunteja ja meillä siten rajallinen aika ottaa asiakkaita vastaan. Kun osaamme lisämyynnin taidon niin saamme paremman tulon ilman, että joudumme käyttämään enemmän aikaa työtä tehden. Kun osaamme argumentoida valitsemamme ja käyttämämme tuotteet asiakkaalle oikein nousee jälleen ammatillisen osaamisen arvostus kuluttajan silmissä. Ja kassa kilisee meille lisää, eikö?

Tiistaina kuullaan myös asiakashallinta- ja ajanvarausjärjestelmien käytöstä sekä siitä miten kauneudenhoitoalan yrittäjät ja terveydenhuolto voivat tehdä yhteistyötä asiakkaan parhaaksi. Kuulin juorun että tarjolla voisi olla myös vinkkejä omaan työterveyteemme, saapa nähdä oliko juorukello oikeassa. Kattauksen lopussa kuullaan vielä vitamiinien vaikutuksesta ihoon. Kyllähän me muistamme syödä vitamiineja, mutta entäpä ihomme?

Ilmoittautuminen on käynnissä ja paikkoja on rajoitetusti

Tammikuun seminaaria on markkinoitu kauneudenhoitoalan ja terveydenhuollon piirissä. Paikkoja seminaariin on rajoitetusti, joten jos mielii mukaan niin kannattaa varata paikka HETI! Seuraavaa vastaavaa seminaaria joutuu odottamaan pitkälle syksyyn.

Seminaari on hinta-laatu suhteeltaan erinomainen! Hinta sisältää molemmat päivät luentoineen sekä kattavan buffet aamiaisen ja lounaan sekä iltapäiväkahvin. Osallistujille jaetaan myös lahjapussit!

Hinta vain 249€/hlö (sis alv). Lasku tulee tammikuun puolella.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan osoitteessa www.kosmedu.com tai kurkkaa seminaarin oma facebook -sivu @kosmedu

Seminaarissa on myynnissä ammattikosmetiikkaa tarjoushinnoin!

TERVETULOA MUKAAN!

 

Yhteistyöterveisin,

Sonja Tammentie

Sairaanhoitaja, SKY-Kosmetologi, Merkonomi

 

 

KosmEdu on kauneudenhoitoalan ja terveydenhoitoalan ammattilaisille lisäkoulutuksia tarjoava yritys. EmMi Cosmetics tekee tiivistä yhteistyötä KosmEdun kanssa koulutusten osalta. 

Tutustu yrityksen omiin sivuihin tästä: www.kosmedu.com